Hoe de notaris werkt en wat je kunt verwachten

Financiële planning Blog

Wanneer je een document hebt dat een legalisatie nodig heeft, is de hulp van een notariaat noodzakelijk. In dit blogartikel beschrijven we hoe dit proces te werk gaat en wat je kunt verwachten van een bezoek aan het notariaat.

Stap een: bereid je voor op de afspraak
Om tijdverspilling of onnodig reistijd naar de notaris te voorkomen, moet je het volgende bij je hebben wanneer je een notariaat bezoekt:

Jouw documenten
Geldige door de overheid uitgegeven identificatie> dit kan zijn: een geldig rijbewijs, ID kaart of paspoort. Het document dat legalisatie nodig heeft en eventuele extra informatie dat op papier staat.

Stap twee: de ondertekenaar van het document laat tijdens de afspraak het document zien.
De ondertekenaar van het document moet op het moment persoonlijk aanwezig zijn in dezelfde kamer als de notarieel afgevaardigde. Je kunt dit dus alleen zelf doen en niet uitbesteden. De ondertekenaar geeft de zijn geldige legitimatiebewijs, zodat er geverifieerd kan worden dat de persoon die op het document vermeld staat, ook daadwerkelijk de persoon is die aanwezig is

Stap drie: instructie om het document te ondertekenen
De ondertekenaar van het document krijgt dan de opdracht om het document te ondertekenen (of te erkennen dat het inderdaad zijn originele handtekening op het document is). Je kunt het beste wachten met het ondertekenen van documenten, totdat je bij het notariaat.

Stap vier: opname van kennisgeving
Hij moet dit moment vervolgens opnemen in een logboek, dat bestaat uit tijd en datum, de titel van jouw document, het type identiteitsbewijs dat wordt gebruikt voor de identiteit, jouw handtekening en vingerafdruk om het bewijs van jouw persoonlijke aanwezigheid te garanderen.

Stap vijf: de uitkering van kennisgeving en de authenticatie van het document
Ten slotte, nadat hij de ondertekenaar heeft geverifieerd en dat hij getuige is van de ondertekening van uw document, zal het notariaat jouw document zelf notarieel verifiëren door middel van een authenticatie van het document. Hij zal een officieel zegel op het document plaatsen, zodat het klaar is voor de distributie of het ontvangst van dit document.

Of je nu een koopcontract, nalatenschap, echtscheiding, bedrijfsplan of ander belangrijk justitieel document wilt legaliseren en vastleggen, het kan niet zonder de hulp van een notariaat. Dankzij bovenstaande informatie weet jij nu al wat je kunt verwachten, wanneer je de hulp van een notaris aanvraagt. Weet je niet zeker of zijn hulp noodzakelijk is? Je kunt ook altijd online of telefonisch informatie inwinnen en een eventuele afspraak plannen voor advies op maat.

Delen  

15 oktober 2020

Waar u op moet letten bij financiële planning

Welkom in dit blog over financiële planning. Zorgvuldige "financiële planning" kan u helpen de impact van uw beslissing op de cashflow, inkomsten en balansstructuur van een bedrijf in te schatten. Daarom helpt het om fouten te voorkomen, risico's te minimaliseren, liquiditeit te waarborgen en financiële doelen te bereiken. Het kan u helpen uw levensdoelen te bereiken en uw dromen waar te maken. Een goed financieel actieplan moet aanpasbaar zijn en uw wensen en realiteit weerspiegelen, en omvatten: regelmatige monitoring van uw voortgang, een herbeoordeling van de financiële strategie die is ontwikkeld en een update indien nodig. Beknibbel ons niet met uw opmerkingen en deel uw ervaringen hier!